Η ΚΕΡΚΥΡΑ ΦΙΛΟΞΕΝΕΙ ΤΟΝ ΓΙΑΝΝΗ ΣΜΑΡΑΓΔΗ
Ο δημοφιλής Έλληνας σκηνοθέτης Γιάννης Σμαραγδής, πιστός στο πνεύμα των ταινιών που έχει δημιουργήσει μέχρι τώρα όπως Καλή σου νύχτα, κυρ Αλέξανδρε (Παπαδιαμάντης), Καβάφης, ElGreco, Ο Θεός Αγαπάει το Χαβιάρι (για τον ευεργέτη Ιωάννη Βαρβάκη) και η πολυβραβευμένη διεθνώς ταινία Καζαντζάκης, οι οποίες έχουν ως άξονα το ελληνικό αίσθημα και το παλίμψηστο του Ελληνικού πολιτισμού, προετοιμάζει με ταχείς ρυθμούς πλέον την ταινία ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ, μια ταινία συμφιλιωτική και αισιόδοξη που ορά ευεργετικά προς το μέλλον.
ΓΙΩΡΓΟΣ & ΝΙΚΟΣ ΣΤΡΑΤΑΚΗΣ ΣΤΟ BLOCK 33
Γιώργος & Νίκος Στρατάκης
Block 33
Παρασκευή 24 Δεκεμβρίου 2021
Ο Γιώργος και ο Νίκος Στρατάκης, εδώ και χρόνια, συνεχίζουν να “γεμίζουν με μουσική” τον κάθε χώρο στην Κρήτη και όχι μόνο, καταθέτοντας με σεβασμό τις δικές τους μουσικές επιλογές, συνθέσεις και απόψεις. Έχοντας αυτό το μοναδικό ένστικτο που πηγάζει από μέσα τους χωρίς ενδοιασμούς, γνωρίζουν ότι η παραδοσιακή μουσική της Κρήτης είναι ένα δημιουργικό ταξίδι ήχων, λέξεων και συναισθημάτων. Ο τρόπος που παίζουν δε σε αφήνει να ξεχαστείς, καθώς παίζουν όπως αισθάνονται, και καμία παράσταση δεν είναι ποτέ ίδια με την άλλη. Σε κάθε εμφάνιση τους δημιουργούν και ένα νέο θέαμα. Συνθέτουν μουσική πέρα από τα όρια της παράδοσης της Κρήτης και οδηγούν σε δρόμους αλλιώτικους, εκεί όπου φυσά ανεμπόδιστα ο καθαρός ορεινός αέρας, ορμώμενοι από τη δημιουργικότητα, την εμπειρία, τη φαντασία αλλά και το πάθος. Εξάλλου, αυτή η δική τους οπτική πάνω στις μουσικές ρίζες της Κρήτης τους έχει καταξιώσει τόσο στο νησί τους όσο και σε ολόκληρη την Ελλάδα. Τα δύο αδέλφια ζωσμένα με την αγάπη για τη μουσική του τόπου τους θα μεταφέρουν όλη αυτή τη δύναμη, την ένταση, τον ρυθμό και την ατμόσφαιρα μαγείας της κρητικής μουσικής στο BLOCK 33, στις 24 Δεκεμβρίου.
Στην επί σκηνής μυσταγωγία, τους συνοδεύουν οι εξαιρετικοί μουσικοί:
Αλέκος Χατζάκης στο κοντραμπάσο
Μανόλης Στρατάκης στα κρουστά
Δημήτρης Ζωγραφάκης στην κιθάρα
Γιώργος Σαλούστρος στα πνευστά. Και στην επιμέλεια του ήχου είναι ο Μάνος Τσιριγωτάκης.
Πληροφορίες
Block 33
26ης Οκτωβρίου 33
Ώρα προσέλευσης: 21.00 Ώρα Έναρξης: 21:30
Τηλέφωνο κρατήσεων: 6949950530, 2114185217
Είσοδος: 12€ viva.gr https://bit.ly/3GsWOWd,
τηλεφωνικά στο 11876, Public, Wind, Media Markt και στα συνεργαζόμενα φυσικά σημεία
COVID-FREE EVENT:
100% πληρότητα , δυνατότητα όρθιων θεατών και χορού.
Οι κάτοχοι των εισιτηρίων, υποχρεούνται να επιδείξουν κατά την είσοδο, έγγραφο ταυτοπροσωπίας (ταυτότητα / διαβατήριο / δίπλωμα οδήγησης) και αναλόγως της ηλικίας τους, τα παρακάτω πιστοποιητικά:
ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΗΛΙΚΙΕΣ:
Πιστοποιητικό εμβολιασμού κατά του Covid-19
Ή πιστοποιητικό νόσησης Covid-19 που εκδίδεται τριάντα (30) ημέρες μετά από τον πρώτο θετικό έλεγχο και η ισχύς του διαρκεί έως εκατόν ογδόντα (180) ημέρες μετά από αυτόν.
ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΑ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΗΛΙΚΙΕΣ ΚΑΤΩ ΤΩΝ 18 ΕΤΩΝ:
Μοριακό τεστ (PCR) εντός 72 ωρών, ή rapid test εντός 48 ωρών
Γραφείο Τύπου, Επικοινωνία
Μαριλού Φυντανίδου, Livestr.
Παραγωγή, διοργάνωση και προώθηση καλλιτεχνικών εκδηλώσεων
Επικοινωνία, προβολή, booking καλλιτεχνών
Livestreet: Επικοινωνία: Τ: 6949950530,
W: https://livestr.gr/.
Facebook: Live Street,
E: livestrevents@gmail.com
46 ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΙ ΔΟΛΟΦΟΝΗΘΗΚΑΝ ΤΟ 2021
46 δημοσιογράφοι δολοφονήθηκαν μέσα στο 2021 – 488 βρίσκονται στη φυλακή
Αριθμός-ρεκόρ 488 επαγγελματιών των μέσων ενημέρωσης κρατούνται στις φυλακές φέτος, καταγγέλλει η μη κυβερνητική οργάνωση Δημοσιογράφοι Χωρίς Σύνορα (Reporters sans frontières, RSF), στην ετήσια έκθεσή της, η οποία ωστόσο καταγράφει επίσης τη μείωση των δολοφονιών δημοσιογράφων στο χαμηλότερο επίπεδο της εικοσαετίας (46).
«Ποτέ από τη δημιουργία του ετήσιου απολογισμού των RSF το 1995 δεν ήταν τόσο υψηλός των φυλακισμένων δημοσιογράφων», διαπιστώνει η μη κυβερνητική οργάνωση υπεράσπισης της ελευθεροτυπίας σε ανακοίνωση Τύπου που συνοδεύει την έκθεσή της.
Η πολύ ανησυχητική αύξησή τους, της τάξης του 20% σε έναν χρόνο, οφείλεται «πρωτίστως σε τρεις χώρες», τη Μιανμάρ, τη Λευκορωσία και την Κίνα, όπου ο νόμος εθνικής ασφαλείας που επιβλήθηκε το 2020 στο Χονγκ Κονγκ έχει προκαλέσει μαζική αύξηση των φυλακίσεων δημοσιογράφων, επισημαίνει η RSF.
Επίσης «ποτέ πριν η RSF δεν είχε καταγράψει τόσο μεγάλο αριθμό γυναικών» μεταξύ των φυλακισμένων δημοσιογράφων, που πλέον έχουν φθάσει τις 60, με άλλα λόγια αυξήθηκαν κατά το ένα τρίτο σε σχέση με το 2020.
Αν και οι άνδρες συνεχίζουν να αποτελούν τη μεγάλη πλειονότητα των φυλακισμένων δημοσιογράφων σε παγκόσμια κλίμακα (το 87,7%), στη Λευκορωσία πίσω από τα σίδερα έχουν οδηγηθεί περισσότερες γυναίκες (17) από ό,τι άνδρες συνάδελφοί τους (15).
Εξάλλου στη Μιανμάρ, όπου ο στρατός ανακατέλαβε την εξουσία με το πραξικόπημα της 1ης Φεβρουαρίου, ο αριθμός των δημοσιογράφων πίσω από τα σίδερα αυξήθηκε στους 53, ενώ πριν από έναν χρόνο, μόλις δύο ήταν φυλακισμένοι.
Οι πέντε χώρες όπου βρίσκονταν σε φυλακές οι περισσότεροι δημοσιογράφοι την 1η Δεκεμβρίου είναι η Κίνα (127), η Μιανμάρ (53), το Βιετνάμ (43), η Λευκορωσία (32) και η Σαουδική Αραβία (31).
Ωστόσο ο αριθμός των δημοσιογράφων και των επαγγελματιών των μέσων ενημέρωσης που δολοφονήθηκαν –46 άνθρωποι– είναι ο χαμηλότερος που έχει διαπιστωθεί εδώ και είκοσι χρόνια, σημειώνει η οργάνωση.
«Αυτή η πτωτική τάση, η οποία επιταχύνθηκε από το 2016 και μετά, εξηγείται κυρίως από την εξέλιξη περιφερειακών συρράξεων (Συρία, Ιράκ και Υεμένη) και τη σταθεροποίηση των μετώπων μετά το 2012 και το 2016, δυο χρονιές ιδιαίτερα φονικές», αναλύει η RSF.
Οι περισσότεροι από τους θανάτους ήταν στοχευμένες δολοφονίες: «το 65% των θυμάτων έγιναν στόχος εκ προθέσεως και εξοντώθηκαν», καταγγέλλει η ΜΚΟ.
Το Μεξικό και το Αφγανιστάν παρέμειναν για ακόμη μια χρονιά οι δύο πιο επικίνδυνες χώρες του κόσμου για τους δημοσιογράφους, με 7 και 6 να δολοφονούνται αντίστοιχα. Σε αυτόν τον μακάβριο κατάλογο την τρίτη θέση μοιράζονται η Υεμένη και η Ινδία, με 4 δολοφονίες δημοσιογράφων η καθεμιά.
Οι Δημοσιογράφοι Χωρίς Σύνορα καταμετρούν εξάλλου τουλάχιστον 65 δημοσιογράφους και συνεργάτες μέσων ενημέρωσης οι οποίοι τελούν υπό ομηρία σε διεθνές επίπεδο, δύο περισσότερους απ’ ό,τι την προηγούμενη χρονιά.
«Όλοι τους είναι όμηροι σε τρεις χώρες της Μέσης Ανατολής: στη Συρία (44 δημοσιογράφοι), στο Ιράκ (11) και στην Υεμένη (9)», με τη μοναδική εξαίρεση να είναι ο γάλλος δημοσιογράφος Ολιβιέ Ντιμπουά, ο οποίος κρατείται από τον Απρίλιο στο Μαλί, διευκρινίζει η RSF.
ΠΗΓΗ:https://gr.euronews.com/2021/12/16/rsf-46-dimosiografoi-dolofonithikan-mesa-sto-2021-488-arithmos-rekor-stin-fylaki?
ΡΙΓΚΑΤΟΝΙ ΚΟΥΝΟΥΠΙΔΙΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ELENA’S FOOD TRIPS
Ριγκατόνι κουνουπιδιού
“SORRY ΛΑΘΟΣ ΚΡΕΒΑΤΙ” ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΤΣΙΚΑΡΑ
«Sorry λάθος κρεβάτι» του Βασίλη Τσικάρα
Το «Sorry λάθος κρεβάτι» του Βασίλη Τσικάρα επιστρέφει στο Θέατρο Άρατος
Το «Sorry λάθος κρεβάτι» επιστρέφει για να προσφέρει γέλιο και μαγικές θεατρικές στιγμές! Ο Βασίλης Τσικάρας παρουσιάζει ξανά στο κοινό την βραβευμένη κωμωδία καταστάσεων (1ο βραβείο σεναρίου στα 8α Θεατρικά Βραβεία Θεσσαλονίκης 2017 – 2018) που σημείωσε τεράστια επιτυχία και θεωρείται ένα από τα καλύτερα έργα του.
Το «Sorry λάθος κρεβάτι» θα παρουσιάζεται στο Θέατρο Άρατος της Θεσσαλονίκης, από την Παρασκευή 10 Δεκεμβρίου 2021 και κάθε Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή στις 21.30.
Λίγα λόγια για το έργο: Ένα ζευγάρι αναγκάζεται μετά από ένα πολύωρο ταξίδι να καταφύγει αργά τη νύχτα σε ένα άθλιο μοτέλ προκειμένου να ξεκουραστεί. Σε αυτό τίποτα δεν φαίνεται να λειτουργεί σωστά, ενώ ο ιδιοκτήτης του, δείχνει αρκετά παράξενος.
Η νευρικότητα και η κούραση οδηγεί το ζευγάρι σε μια απίστευτη ρήξη. Η έλευση νέων πελατών στο μοτέλ προκαλεί αλυσιδωτές παρεξηγήσεις και φέρνει απίστευτες αποκαλύψεις. Τελικά, τι κρυφά μυστικά κρύβουν το εν λόγω ξενοδοχείο και οι ένοικοί του;
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Κείμενο-σκηνοθεσία: Βασίλης Τσικάρας
Σκηνικά – κοστούμια: Μαρία Βλάχου
Ήχος – φώτα: Γιάννης Λαζαρίδης, Χριστίνα Ασλανίδη
Trailer 2021: Βασίλης Τσικάρας
Φωτογράφιση: Γιώργος Φλέγγας, Βασίλης Τσικάρας
Αφίσα: Νίκος Γκάρας
Υπεύθυνη προώθησης – Δημόσιες Σχέσεις: Βάλια Μπουγιουκλή
Επικοινωνία: Έρη Χριστοφορίδου
Παίζουν:
Αχιλλέας Δημητριάδης, Σταύρος Δουκουζγιάννης, Νίνα Μυλωνά, Κική Σπύρου και ο Βασίλης Τσικάρας
ΘΕΑΤΡΟ ΑΡΑΤΟΣ
Μοσκώφ 12 με Φράγκων
Τ . 2315 312 487
ΜΕΡΕΣ & ΩΡΕΣ
Κάθε Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή στις 21.30
Ο χώρος είναι covid – free
ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
10 – 11 – 12/12/2021
17 – 18 – 19/12/2021
25 – 26/12/2021
01 – 02/01/2022
07 – 08 – 09/01/2022
Το θέατρο θα είναι κλειστό τις παραμονές Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς.
ΕΙΣΙΤΗΡΙΟ
10 ευρώ γενική είσοδος
ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ
www.goldmall.gr
https://www.goldmall.gr/sorry-lathos-krevati-theatro-aratos-23302
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΓΥΝΑΊΚΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΊΑ ΤΩΝ ΑΡΧΩΝ ΤΟΥ 20ου ΑΙΏΝΑ
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΓΥΝΑΊΚΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΊΑ ΤΩΝ ΑΡΧΩΝ ΤΟΥ 20ου ΑΙΏΝΑ, Η ΙΣΤΟΡΙΑ
ΤΗΣ ΝΑΤΑΛΙΑΣ ΜΕΛΑ
Ο Κυβερνήτης του Θέματος 117Β, Νίκος Κοτόπουλος & η Πρόεδρος της Επιτροπής ”Family & Women’s Specialist ” του Θέματος Στήβη Σιωζοπούλου, σε συνεργασία με το Μουσείο Μακεδονικού Αγώνα, σας προσκαλούν το Σάββατο 18 Δεκεμβρίου 2021 και ώρα 11:00 στο Μουσείο Μακεδονικού Αγώνα Θεσσαλονίκη, σε εκδήλωση για την προσφορά των γυναικών με αφορμή την ιστορία της Ναταλίας Μελά από τον αδόκητο θάνατο του Μακεδονομάχου.
Περιορισμένος αριθμός συμμετεχόντων στην εκδήλωση, βάσει των κανόνων ασφαλείας του ΕΟΔΥ.
“ΕΚΤΟΡΟΣ ΚΑΘΑΡΣΙΣ”, ΘΕΑΤΡΟ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟΝ
«Έκτορος Κάθαρσις» στο θέατρο Αριστοτέλειον
Σκηνοθεσία – Σύνθεση Κειμένου – Ερμηνεία:
Δημήτρης Λάλος
ΘΕΑΤΡΟ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟΝ
(Εθνικής Αμύνης 2, Τηλ. 2310 262 051)
Σάββατο 8 & Κυριακή 9
Ιανουαρίου 2022
«Έκτορος Κάθαρσις» είναι η Ιλιάδα από την πλευρά του Έκτορα. Ο Δημήτρης Λάλος, με όχημα το ομηρικό έπος, επιχειρεί αφενός την ανάδειξη του μύθου από την σκοπιά του Έκτορα – μία σπάνια προσέγγιση του κειμένου- αφετέρου την «αποκατάσταση» του ήρωα στη θέση που του αρμόζει, αναδεικνύοντας ακόμα περισσότερο τα υψηλά ιδανικά που διέπουν τα Ομηρικά Έπη.
Το τέλος του τρωικού πολέμου δεν συμπίπτει με το θάνατο του Αχιλλέα, αλλά με τον νεκρώσιμο νόστο του Έκτορα και τις εκδηλώσεις του πένθους και πόνου που κορυφώνονται με τα ταφικά έθιμα της καύσης και ταφής του τρωικού ήρωα.
Η μήνις του νικητή ή η ηρωική πορεία του ηττημένου;
Η παράσταση πραγματεύεται την κάθαρση του ατιμασμένου νεκρού, του υπερασπιστή της Τροίας, του αρνητή του πολέμου, του ειρηνοποιού, του άνδρα της λευκόχειρης Ανδρομάχης, του πατέρα του Αστυάνακτα, του γιου του Πριάμου και της Εκάβης, του αρχηγού των Τρώων, του αδελφού τού Πάρη, του στοχαστή: «Εἷς οἰωνὸς ἄριστος ἀμύνεσθαι περὶ πάτρης». Του Τρώα Ήρωα, του στοργικού, του Φόβου των Αχαιών.
Η Αθηνά παραστέκει σύμμαχος στον Αχιλλέα την ώρα της πτώσης του Έκτορα, ο οποίος ξέρει πλέον ότι το τέλος πλησιάζει. Αποφασίζει να αγωνιστεί μέχρι θανάτου και ατιμάζεται από τον πανηγυρίζοντα υβριστή.
Ο Έκτορας επιδίωξε το αδύνατο, πιστός στο χρέος και έκανε την υπέρβασή του.
Κυρίαρχο στοιχείο της παράστασης είναι ο Λόγος, ο Λόγος του Ομήρου, ο πρόγονος του τραγικού Λόγου.
Στο κείμενο «Έκτορος Κάθαρσις» έχουν απομονωθεί όλοι οι στίχοι, ετεροαναφορικοί ή αυτοαναφορικοί, σχετικά με τον Έκτορα και αποδίδονται με τη μορφή ραψωδιακής αφήγησης, συνοδεία ζωντανής μουσικής.
Συντελεστές, Μετάφραση: Δημήτρης Μαρωνίτης
Δραματουργική επεξεργασία: Κατερίνα Διακουμοπούλου
Σκηνοθεσία – Σύνθεση Κειμένου – Ερμηνεία: Δημήτρης Λάλος
Μουσικός επί Σκηνής – Πρωτότυπη Μουσική: Αλέξης Κωτσόπουλος
Βοηθός Σκηνοθέτη: Κρίστελ Καπερώνη
Ενδυματολόγος: Δήμητρα Λιάκουρα
Φωτισμοί: Σάκης Μπιρμπίλης
Φωτογραφίες : Κώστας Γκιόκας
Σχεδιασμός Γραφιστικών : Θωμάς Παπάζογλου
Πληροφορίες :
Θέατρο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟΝ (Εθνικής Αμύνης 2, Τηλ. 2310 262 051)
Παραστάσεις :
Σάββατο 8/1 : 9.00 μμ
Κυριακή 9/1 : 9.00 μμ
Τιμές εισιτηρίων : 18 €, 16€ (άνω των 65) & 13 € (φοιτητικό- άνεργοι-ΑΜΕΑ)
Προπώληση : Viva.gr & Ταμείο Θεάτρου
DISCOPARTY ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΟΝΑΔΙΚΟ MAKIS CHAITAS
DISCOPARTY ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΟΝΑΔΙΚΟ MAKIS CHAITAS
Για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νεότεροι
σας περιμένουμε στο Sureal για ένα ξέφρενο
d i s c o p a r t y
από τον μοναδικό Makis Chaitas.
Σάββατο 18/12/2021 και ώρα 20.00 ελάτε να ξεφαντώσουμε.
Όσοι θέλουν μπορούν να ντυθούν ανάλογα.
Οι θέσεις είναι περιορισμένες.
Κάνετε κράτηση εγκαίρως!
Πληροφορίες: Sureal artspace
Χριστοπούλου 12
Ημέρα και ώρα: Σάββατο 18/12/2021 και ώρα 20:00
Είσοδος: 5 ευρώ
Για κρατήσεις θέσεων:
6973560432
Ο χώρος είναι covid free. Επιτρέπεται η είσοδος μόνο με την επίδειξη πιστοποιητικού νόσησης ή εμβολιασμού.
“ΟΙ ΚΑΤΩ ΑΠ’ Τ’ ΑΣΤΕΡΙΑ”, ΘΕΑΤΡΟ ΑΥΛΑΙΑ
ΟΙ ΚΑΤΩ ΑΠ’ Τ’ ΑΣΤΕΡΙΑ
του Τηλέμαχου Τσαρδάκα
ΘΕΑΤΡΟ ΑΥΛΑΙΑ
Τσιμισκή 136 – Τηλ. 2310 230 013
Μετά τη διεθνή τους περιοδεία σε Λονδίνο και Άμστερνταμ, τα δεκάδες sold out σε παραστάσεις στην Αθήνα και την Περιφέρεια, τις διθυραμβικές κριτικές και την μεγάλη αγάπη του κοινού, «Οι κάτω απ’ τ’ αστέρια» του Τηλέμαχου Τσαρδάκα, με τη Λίλα Μπακλέση και τον Κωνσταντίνο Μπιμπή, επιστρέφουν για 4η χρονιά, για να παρουσιάσουν στο ελληνικό κοινό, τον μεγάλο, αγνό και εφηβικό τους έρωτα.
«Παραθερίζουμε στην ίδια παραλία. Αφήνουμε τα πράγματα μας στα βότσαλα και βουτάμε στη θάλασσα. Είμαστε πολλά παιδιά, μεγάλη παρέα, αλλά για μένα υπάρχεις μόνο εσύ. Είμαστε δεκατεσσάρων χρονών. Μπορεί και δεκαπέντε. Καθόμαστε ακριβώς στο σημείο που σκάει το κύμα και μαζεύουμε κοχύλια. Είναι μια ωραία αφορμή για να καθόμαστε ο ένας δίπλα στον άλλο»
Τέλη των 80ς, αρχές των 90ς. Ελληνική επαρχία, πόλη νησιού. Η Μένια και ο Νικολής πάνε μαζί σχολείο, γίνονται αχώριστοι, ονειρεύονται, κάνουν έρωτα, ερωτεύονται «για πάντα».
Αλλά τα χρόνια περνούν και η πραγματικότητα – όπως συνηθίζει – επιβάλλει τον εαυτό της. Οι δύο ήρωες όμως ποτέ δεν παύουν να σημαδεύουν ο ένας τον άλλο. Παρά τις επιλογές που έχουν κάνει στις ζωές τους, ανάμεσά τους, εξακολουθεί να καίει μια πυρκαγιά άγρια.
Αυτή είναι η τελική αναμέτρηση ενός μεγάλου εγκλωβισμένου έρωτα. Αυτή είναι η συνάντηση που χρωστούσαν ο ένας στον άλλο. Γεμάτη χιούμορ και συγκίνηση, γεμάτη τρυφερότητα και απόρριψη, γεμάτη σύγκρουση και νοσταλγία.
Αυτή είναι η γλυκόπικρη ιστορία των «κάτω απ’ τ’ αστέρια».
Μια ιστορία αγάπης και ενηλικίωσης, για τις πολύ μεγάλες προσδοκίες και την πολύ σκληρή πραγματικότητα, με φόντο τη μικρή κοινωνία της επαρχίας, τις παραλίες του καλοκαιριού και την ξέγνοιαστη εποχή της αθωότητας.
ΘΕΑΤΡΟ ΑΥΛΑΙΑ
Τσιμισκή 136 – Τηλ. 2310 230 013
Σκηνοθεσία: Άρτεμις Γρύμπλα, Λίλα Μπακλέση, Κωνσταντίνος Μπιμπής
4ος Χρόνος
Από 17 Ιανουαρίου 2022
Συντελεστές:
Κείμενο: Τηλέμαχος Τσαρδάκας
Ερμηνεύουν: Λίλα Μπακλέση, Κωνσταντίνος Μπιμπής
Σκηνοθεσία: Άρτεμις Γρύμπλα, Λίλα Μπακλέση, Κωνσταντίνος Μπιμπής
Σκηνικά: Αντώνης Χαλκιάς
Φωτισμοί: Σεσίλια Τσελεπίδη
Παραστάσεις :
Δευτέρα και Τρίτη (17,18/1 24,25/1 & 31/1&1/2)
Ώρα έναρξης : 9.00 μμ
Διάρκεια : 70’
Τιμές εισιτηρίων : 15 € και 12 € (φοιτητικό, άνεργοι ΑΜΕΑ)
Προπώληση : viva.gr & ταμείο θεάτρου
Έγραψαν:
Γιώργος Σαρηγιάννης – Το Τέταρτο Κουδούνι | Η ταλαντούχα Λίλα Μπακλέση και ο υπερταλαντούχος Κωνσταντίνος Μπιμπής έχουν πετύχει ισχυρή ψυχική επαφή. Έχουν οργανώσει μία παράσταση με καλούς ρυθμούς που σέβονται τους ρυθμούς του έργου και με παύσεις καίριες, χαριτωμένη και συγκινητική, έχουν αμεσότητα και χιούμορ που στο τέλος εκβάλλει σε συγκίνηση βαθιά. Αξίζει να τη δείτε.
DEBOP | Μια παράσταση που σε βάζει να αντιμετωπίσεις γλυκόπικρα την ωριμότητα, την ενηλικίωση, τη σκληρή πραγματικότητα αλλά και να θυμηθείς το πως ήταν να ερωτεύεσαι «για πάντα». Όλα αυτά δοσμένα με δυναμισμό, χιούμορ, συγκίνηση, τρυφερότητα και νοσταλγία. Χωρίς πολλά εφέ παρά μόνο με τις ερμηνείες των νέων και ταλαντούχων πρωταγωνιστών, καθώς μόνο αυτές χρειάζονται για να σου προκαλέσουν όλα αυτά τα συναισθήματα μαζί. Οι θεατές βρίσκονται γύρω απ’ τους ηθοποιούς πάνω στη σκηνή, γιατί αυτό το έργο είναι δικό σου, είναι δικό μου, είναι όλων μας. Σίγουρα θα γελάσεις, σίγουρα θα κλάψεις με όλα αυτά που θα σε αγγίξουν μέσα από ένα διάλογο, μια θάλασσα, μια βόλτα, ένα πάρτι, μερικά κοχύλια και έναν δυνατό, ανεξίτηλο έρωτα.
ALL4FUN – Κώστας Ζήσης | Οι ρυθμοί της παράστασης είναι γρήγοροι, η δομή κινηματογραφική, τα φλας-μπακ εξηγούν σταδιακά όλα τα ερωτήματα, και κορυφώνουν την πλοκή. Οι πρωταγωνιστές αναπτύσσουν μεταξύ τους μια χημεία που τους επιτρέπει την αίσθηση ενός καθημερινού παιχνιδιού λέξεων, βλεμμάτων, γέλιων, δακρύων και σιωπών. Ο Κωνσταντίνος Μπιμπής, απόλυτα διαχυτικός, εξωστρεφής, λαλίστατος σε έναν ρόλο που η λέξη «αγαπησιάρης» τον περιγράφει απόλυτα, η Λίλα Μπακλέση, εγκρατής και στοχευμένη, σαφέστατα όμως εκφραστική μέσα στις σιωπές της, στα γελάκια της και στα σπινθηροβόλα βλέμματα της που καρφώνουν. Και οι δύο μαζί συμφωνούν, διαφωνούν, αντιδρούν, υπερασπίζονται και δικαιολογούν τις ζωές τους, την επόμενη στιγμή τις αρνούνται και αγαπούν. Βασικά αυτό, αγαπούν. Και πετυχαίνουν μια εξόχως μοναδική διάδραση με το κοινό, διάδραση αισθήσεων και συναισθημάτων. Ένα κοινό που φεύγει ερωτευμένο: με τον διπλανό του, τον απέναντί του, με την ίδια τη ζωή.
POSTMODERN – Έλενα Αλεξανδράκη | Μια παράσταση φωτεινή και ευχάριστη, φτιαγμένη με όρεξη από νέους ανθρώπους, που σου αφήνει μια γλυκιά αίσθηση -ακόμα και μέρες μετά.
ΤΕΧΝΕΣ PLUS – Νατάσα Κωνσταντινίδη | Η Μπακλέση και ο Μπιμπής ζουν την ιστορία με το σώμα και την ψυχή τους και επιτυγχάνουν απόλυτη σκηνική χημεία που πραγματικά παρασύρει, δημιουργεί εικόνες και διατηρεί αμείωτο το ενδιαφέρον του θεατή που δεν μπορεί παρά να εμπλακεί συναισθηματικά μια και βρίσκεται επί σκηνής, σε απόσταση αναπνοής από τους δύο ηθοποιούς. Συγκεκριμένα η Λίλα Μπακλέση με το έμφυτο γρέζι στη φωνή προκαλεί ρίγη συγκίνησης, ενώ ο Κωνσταντίνος Μπιμπής θεωρώ ότι στέκεται καλύτερα στο κωμικό κομμάτι του έργου. Λιτοί στη σκηνοθεσία τους δίνουν έμφαση στο φρέσκο κείμενο που ζωντανεύει μπροστά μας. Κλείνω με μια ατάκα ακόμη από το έργο «Μόνο εμείς υπάρχουμε Μενίτα μου. Αυτή τη στιγμή σε ολόκληρο τον πλανήτη μόνο εμείς. Οι κάτω απ’ τ’ αστέρια».
Clickatlife.gr – ΙΩΑΝΝΑ ΒΑΡΔΑΛΑΧΑΚΗ | Μια παράσταση συγκινητική, αστεία, αληθινή, που τροφοδοτεί την αίσθηση της γλυκιάς ανάμνησης. «Είμαστε πολλά παιδιά, μεγάλη παρέα, αλλά για μένα υπάρχεις μόνο εσύ». Δύο είναι τα στοιχεία που κάνουν την παράσταση ξεχωριστή. Από τη μία υπάρχουν οι χαρακτήρες και ο λόγος του Τσρδάκα, και κυρίως οι εικόνες που φτιάχνει ο λόγος του, γεμάτες παραστατικότητα, ένταση και λίγωμα που στο τέλος «καταντούν» ποιητικές, και από την άλλη ο τρόπος με τον οποίο μεταχειρίζονται τον λόγο του οι ηθοποιοί/ σκηνοθέτες, οι οποίοι επιλέγουν να ισορροπήσουν ανάμεσα στο γέλιο και το κλάμα στήνοντας παράλληλα τους ήρωες τον ένα απέναντι από τον άλλο και βάζοντας το κοινό πάνω στη σκηνή ώστε να το καταστήσουν κοινωνό- μάρτυρα της ερωτικής τους πάλης. Σ’ αυτήν την πάλη βοηθάει η εξαιρετική χημεία των δύο ηθοποιών, οι ήρωες μάλιστα των οποίων φτιάχτηκαν για τους ίδιους. Η Μπακλέση υιοθετεί ένα ερμηνευτικό κώδικα πιο εσωτερικό που εκμεταλλεύεται την κινησιολογία του σώματός της και την εκφραστικότητα που διαθέτει το πρόσωπό της, ακόμα και στη σιωπή, διατηρώντας πάντα τη ζωηράδα που απαιτεί η ηρωίδα της. Ο Μπίμπης απέναντί της πιο ζωηρός στην κίνηση, πιο αλέγρος, πιο κοντά στη σάτιρα και το παιχνίδι με το κοινό (στο στοιχείο του δηλαδή) είναι εκεί για να διεκδικεί επίμονα τον έρωτά του τορπιλίζοντας τη συνάντηση με αναμνήσεις και διασκεδάζοντας τον καημό του. «Μέσα στα μάτια του κάτι σκοτεινό λαμπύριζε. Αλλά η κοιλιά μου, μέσα της, με γαργαλούσε. Και σε αυτές τις περιπτώσεις οι κοιλιές δεν κάνουν λάθος» Τελικά και οι δύο ηθοποιοί υπάρχουν στη σκηνή με τον μόνο αποδεκτό τρόπο που θα μπορούσε να αποδοθεί αυτή η ιστορία, με πάθος και χωρίς υπερβολές. Η σκηνή άλλωστε στήθηκε από τους ίδιους για να υπηρετεί με αμεσότητα και νεύρο την αναμέτρηση των δύο ηρώων, όχι τόσο του ενός απέναντι στον άλλο, όσο των δύο απέναντι στις αναμνήσεις τους. Πολλές φορές θα αναζητήσει τον λόγο για όλα αυτά ο Νικολής, από την αρχή κιόλας ανοίγοντας την παράσταση. Γιατί, γιατί, γιατί, για να εισπράξει την απόλυτη σιωπή της Μένιας. Αυτό είναι το ερώτημα που μένει και στον θεατή, γιατί στραβώνει ό, τι στραβώνει στο έργο, ερώτημα που η ίδια η ζωή έχει απαντήσει άπειρες φορές με τη δική της σιωπή.
PATRAS EVENTS – Κώστα Νταλιάνη | Η γραφή του Τηλέμαχου Τσαρδάκα αγγίζει τα βαθύτερα στρώματα των χαρακτήρων του και ασχολείται με μια ευρεία γκάμα συναισθημάτων. Ο συγγραφέας χειρίζεται σωστά την εισαγωγή και την ανάπτυξη του δραματικού στοιχείου, ώστε να μην εμφανίζεται ως πυροτέχνημα. Η παράσταση είχε ακατάπαυστο γέλιο και μας ταξίδεψε σε αναμνήσεις, που όλοι, όσοι μεγάλωσαν στις δεκαετίες του 1980 και του 1990, έχουν βιώσει λίγο-πολύ. Η σκηνοθεσία των ηθοποιών Κωνσταντίνου Μπιμπή και Λίλας Μπακλέση ήταν άμεση, με γρήγορο τέμπο, κινηματογραφικές εναλλαγές, χωρίς υπερβολές, ενώ αξιοποίησε έξυπνα τα λίγα αντικείμενα και τον διαθέσιμο σκηνικό χώρο. Οι δύο τους έδωσαν έμφαση στη χειρονομία, την κίνηση του σώματος και στην μίξη στοιχείων stand-up comedy, σάτιρας και φάρσας, τηρώντας μια θαυμαστή ισορροπία. Οι δύο ηθοποιοί γεμάτοι με ενέργεια, κέφι και πάθος, κατάφεραν να παρασύρουν αβίαστα το κοινό να συμμετάσχει με ενθουσιασμό στο ερωτικό παιχνίδι τους επί σκηνής. Στο δύσκολο εγχείρημα του «ανακατέματος» των συναισθημάτων τα κατάφεραν περίφημα. Πέρναγαν από το κωμικό στο δραματικό σε σωστούς χρόνους και κυρίως με πειστικό τρόπο, έχοντας μέτρο και ισορροπία. Επιπλέον, με την εξαιρετική τους κίνηση έδιναν την αίσθηση, ότι η σκηνή είναι γεμάτη, ότι «βλέπεις» όλα τα «σκηνικά» μπροστά σου. Με εντυπωσίασε η άνεση, το πάθος, η αφοσίωση και η φυσικότητα του Κ.Μπιμπή, που σκιαγράφησε με χιούμορ και γλαφυρότητα τον ρόλο του. Για μία ώρα και κάτι, μας πρόσφεραν γέλιο, συναισθήματα και προβληματισμούς σε μια παράσταση, που συνδύασε άψογα το συγκινητικό με το κωμικό. Συνολικά, μια πολύ φροντισμένη δουλειά, μια απολαυστικά δυνατή παράσταση, με ατμόσφαιρα και παραστατικότητα, ρυθμό, νεανικότητα κι αλήθεια, στην οποία γελάς αυθόρμητα σχεδόν συνεχώς.